Dag 3, 4 & 5 Waihi Beach

18 februari 2017 - Waihi, Nieuw-Zeeland

Ik (Petra) heb heel wat leuke verhalen te horen gekregen over de wandeling die ze gemaakt hebben. De foto waar ze met z’n allen opstaan is van een kauri tree, een hele grote boom van wel 2-300 jaar oud.

Toon was weer flink onder de indruk, want ze moesten een paar keer over grote keien in de rivier lopen, 3 keer een rivier oversteken, flink steil omhoog klimmen en ook weer steil naar beneden. Steve, Xiang Sheng en Tom gleden een paar keer op hun achterste naar beneden. Ook kwamen ze onderweg nog een waterval tegen. Na de wandeling hebben ze nog even wat gedronken bij John en zijn ze weer terug gekomen. Later die dag is een oude vriend van Tom waar hij mee op school heeft gezeten nog langs geweest. Het was leuk om hem weer te zien.

Op dag 4 regende het zo erg, dat we maar naar Tauranga zijn gereden naar het shopping centrum, deze keer met Roy achter het stuur. Het gaat al wennen om links van de weg te rijden.

Alleen op de weg van Waihi Beach naar Waihi (15 minuten rijden) zijn ze aan de weg bezig en door de zware regenval zijn er diepe gaten in het wegdek ontstaan.

’s Avonds zijn we bij Jean (81) en Graham (83) wezen eten, zij waren altijd een soort van opa en oma voor de boys en zijn 53 jaar geleden geëmigreerd vanuit Engeland. De vorige keer dat we bij hun waren gaf Graham aan dat hij elke dag wel Fish and Chips kon eten, daarom hebben wij die avond voor iedereen voor Fish and Chips gezorgd en Jean heeft salade gemaakt.

Het was een hele gezellige avond, met veel verhalen en veel gelachen. Jean en Chantal waren zowat onafscheidelijk, Chantal haar Engels gaat nu ook harstikke goed. Jean had nog een leuke uitdrukking: What goes good through the lips, goes straight to the hips. Dit is ongeveer dezelfde uitdrukking dan elk pondje gaat door het mondje, alleen nu op een engelse manier. Letterlijk vertaald: wat makkelijk door de lippen gaat, gaat gelijk naar de heupen.

Vannacht is er zo’n 35 mm regen gevallen, het water gutst door de goten naar beneden. En ook vandaag heeft het bijna alleen maar geregend, maar dat kwam niet slecht uit want we waren voor twee etentjes uitgenodigd vandaag. Een lunch bij Endang, een oude vriendin van Petra en de moeder van klasgenootjes van de jongens. Zij is Indonesisch en had heel veel eten klaargemaakt, rijst, noodles, broodjes, wraps en later nog watermeloen met verse ananas.

We zaten allemaal zo vol dat we ’s middags een wandeling gemaakt hebben in de Karangahake Gorge. Dit is 10 minuten van Waihi vandaan, het is een wandeling langs een super mooie rivier waar je in de bergen gaat. Hier hebben we glow worms gezien, deze zaten in de grotten waar we door heen moesten. Als je geen licht aan hebt en je heel stil bent dan zie je de meeste glow worms. Dit zijn wormpjes van ongeveer 1 cm waarvan het hoofd licht geeft in het donker. Dit geeft een heel mooi effect.

We hadden de wandeling nog verder af willen maken alleen het ging weer regenen en we waren om 5 uur uitgenodigd voor een diner bij de vader van de boys, dus we dachten dat we beter terug konden gaan zodat we zeker op tijd bij John zouden zijn en zodat we niet tot op onze rug nat zouden zijn. We zijn toen voor we naar John gingen nog even langs de oude school van de jongens gereden om te kijken of het veel veranderd was of niet. Volgens Tom was het niet veranderd alleen verouderd.

Rond 17:00 uur waren we bij John en Xiang Sheng. John had heel veel eten klaar gemaakt: kippensoep, nasi, saté, satésaus, babi pangang, coleslaw (koolsalade) & een gewone salade en achteraf kregen we nog een lekker stuk zelfgemaakte appeltaart met zelfgemaakte slagroom en ijs. Dit was allemaal heerlijk! Kortom eigenlijk hebben we vandaag alleen maar gegeten.

Om 10 uur deze ochtend moeten we het huisje in Waihi Beach verlaten, na een afscheid van Jean en Graham en John en Xiang Sheng gaan we verder met onze reis. Op naar Rotorua! (2 uurtjes rijden)

1. Elise:
    18 februari 2017
    Wat een prachtige foto's en aannjullie gezichten te zien genieten jullie met volle teugen, heeeeerlijk.
    Veel plezier nog en ik kijk uit naar de volgende avonturen .

Elise
  2. Jan van Gurp:
    18 februari 2017
    Wat een schitterende omgeving bij de Karangahake Gorge. En zo te lezen genieten jullie allemaal geweldig van deze mooie reis. En wat worden jullie verwend met lekker eten. Ben benieuwd naar de volgende bestemming.
  3. Els Herijgers:
    19 februari 2017
    Wat leuk om jullie reis zo te volgen door deze log. Zo te lezen hebben jullie erg genoten van het terugzien van oude bekenden en van de mooie omgeving. Ontzettend leuk. Op naar het vervolg en nog heel veel plezier samen op jullie trip. Geniet er nog van.
  4. Peter en Anja:
    19 februari 2017
    Dat wordt extra betalen met de terugreis ivm overgewicht :-) Hoop dat je de komende weken nog ff lekker weer hebt. Geniet er maar van. We blijven volgen.........
  5. Jacques Geenen:
    19 februari 2017
    Heel mooie natuur en allemaal heerlijk eten!!
  6. Ruud Wierckx:
    20 februari 2017
    Hallo reizigers, leuk om te lezen wat jullie allemaal al meegemaakt hebben.
    Geniet er nog lekker van. Ik kijk al weer uit naar jullie volgende verhaal.